Cine suntem noi...

Personalul Caminului pentru persoane vârstnice ,,Ing. Vadim Rusu” se structureaza în personal de conducere, personal de specialitate si personal auxiliar. Personalul Caminului pentru persoane vârstnice ,,Ing. Vadim Rusu” este format din sef camin,personal medical calificat: 2 medici, 5 asistente medicale, 2 infirmiere;3 ingrijitoare, personal calificat în asistenta sociala, 1 psiholog, personal auxiliar si administrativ.





Postare mai veche Pagina de pornire

























CONTACT:

Fotografia mea
D.G.A.S.P.C IALOMITA - Căminul pentru persoane vârstnice "Ing. Vadim Rusu" Balaciu
Date de contact: telefon&fax: 0243.261.488,mobil - 0786.273.579. CONT:RO36TREZ3915010XXX001643, Trezoreria Slobozia, COD FISCAL 9670462 Persoana contact: Sef camin: As. Soc. Pr. Helene Mădălina Radu e-mail:cpvbalaciu@yahoo.com
Vizualizați profilul meu complet








Codul etic al personalului care oferă servicii sociale

Preambul

La baza activităţii de asistenta sociala sta etica profesionala. Codul etic reprezintă un set de reguli care reflecta principii generale de conduita profesionala.
Prezentul cod reglementează relaţiile profesionale ale personalului din cadrul Căminului pentru persoane vârstnice „ing. Vadim Rusu”si se refera la standardele de
conduita ale acestuia în relaţiile cu rezidenţii, colegii si alte categorii de profesionişti.

1. Valori si principii etice

Acest set de principii etice reprezintă totalitatea exigentelor de conduita morala
corespunzătoare activităţii profesionale de asistenta sociala.
Principiile au la baza valorile fundamentale ale asistentei sociale:

• Furnizarea de servicii sociale de calitate;

• Justiţia sociala;

• Respectarea demnităţii si unicităţii individului;

• Respectarea confidenţialităţii si integrităţii persoanei;

• Competenta profesionala.

1.1. Furnizarea de servicii sociale :
Principiul etic: Scopul principal al activităţii profesionale de asistenţă socială este de a asista persoanele aflate în dificultate, personalul implicându-se în evaluarea corectă şi soluţionarea problemelor sociale.
Personalul implicat în furnizarea serviciilor sociale se bazează pe propriile cunoştinţe, valori şi capacităţi, punând servirea beneficiarilor deasupra propriilor interese.

1.2. Justiţia socială:
Principiul etic: Personalul implicat în furnizarea serviciilor sociale promovează principiile justiţiei sociale. Profesioniştii din domeniul asistenţei sociale urmăresc schimbarea socială, în special cu şi în numele indivizilor şi grupurilor de oameni vulnerabili (persoane vârstnice). Eforturile de schimbare se concentrează mai ales pe aspecte precum: sărăcia, discriminarea, excluderea şi alte asemenea forme.
Aceste activităţi încearcă să promoveze sensibilitatea faţă de şi cunoaşterea semnificaţiei vulnerabilităţii şi a diversităţii culturale şi etice. Asistenţii sociali se asigură de egalitatea şanselor privind accesul beneficiarilor la informaţii, servicii, resurse şi participarea acestora la procesul de luare a deciziilor.

1.3. Demnitatea şi unicitatea persoanei:
Principiul etic: Personalul care ofera servicii sociale respecta si promoveaza demnitatea individului, unicitatea si valoarea fiecarei personae.
Personalul angajat nu trebuie sa practice, sa tolereze, sa faciliteze sau sa colaboreze la
nici o forma de discriminare bazata pe rasa, etnie, sex si orientare sexuala, vârsta, convingeri politice sau religioase, statut marital, deficienta fizica sau psihica, situatie materiala si/sau orice alta preferinta, caracteristica, conditie sau statut.
Asistenţii sociali tratează fiecare persoană cu consideraţie şi respect, ţinând cont de diferenţele individuale şi de diversitatea culturală şi etnică şi promovând autodeterminarea responsabilă social a beneficiarilor. Personalul caută să amplifice oportunităţile şi capacităţile beneficiarilor de a schimba şi de a-şi satisface propriile trebuinţe.

1.4. Autodeterminarea:
Principiul etic: Personalul angajat respecta si promoveaza dreptul clientilor la autodeterminare. Asistentii sociali asista beneficiarii în eforturile lor de a-si identifica si clarifica scopurile, în vederea alegerii celei mai bune optiuni si pot limita drepturile persoanelor asistate la autodeterminare atunci când, în judecata profesionala a asistentului social, actiunile prezente si/sau viitoare ale beneficiarilor prezinta un risc pentru ei însisi si/sau pentru ceilalti.

1.5. Importanţa relaţiilor umane:
Principiul etic: Personalul care ofera servicii sociale recunosc importanta fundamentala a relatiilor interumane si le promoveaza în practica profesionala.
Asistentii sociali incurajeaza si intaresc relatiile dintre persoane cu scopul de a promova, reface, mentine si/sau îmbunatati calitatea vietii persoanelor, famililor, grupurilor, organizatiilor si comunitatilor.

1.6. Integritatea :
Principiul etic: Personalul angajat actioneaza cu onestitate si responsabilitate în concordanta cu misiunea profesiei si standardele profesionale. Asistentii sociali sunt permanent constienti de misiunea, valorile, practica, principiile si standardele etice ale profesiei lor, actionând cu responsabilitate.

1.7. Competenţa:
Principiul etic: Personalul care oferă servicii sociale trebuie şi îşi desfăşoare activitatea numai în aria de competenţă profesională determinată de licenţa, expertiza şi experienţa profesională. De asemenea, trebuie să îşi desfăşoare activitatea numai în aria de competenţă profesională determinată de fişa postului sau conform dispoziţiilor primite de la şeful ierarhic superior. Personalul angajat încearcă în permanenta sa îsi îmbogateasca cunostintele si abilitatile profesionale pe care le pune în practica.

2. Standardele etice

2.1. Responsabilitatile etice ale personalului care ofera servicii sociale fata de
beneficiari

2.1.1. Angajamentul fata de beneficiari :
Principala responsabilitate a personalului angajat este de a promova bunastarea
beneficiarului. Intresele beneficiarului primeaza. Asistentul social activeaza în limitele obligatiilor legale si ale responsabilitatilor sale în cadrul căminului.

2.1.2. Respectarea principiului autodeterminării:
Personalul care oferă servicii sociale nu decide în numele beneficiarului. Asistentul social ajută pe acesta să-şi identifice şi să-şi dezvolte resursele în vederea alegerii celei mai bune opţiuni. Excepţiile sunt prevăzute de lege. Asistenţii sociali pot limita drepturile beneficiarilor la autodeterminare atunci când se consideră că acţiunile prezente şi/sau viitoare ale beneficiarilor prezintă un risc pentru ei înşişi şi/ sau pentru ceilalţi.

2.1.3. Competenţa profesională:
Toate acţiunile personalului angajat trebuie să se înscrie în limitele de competenţă ale profesiei, precum ţi în cele stabilite de către conducerea ierarhic superioară, în conformitate cu prevederile legale.
Pentru a asigura o interventie competenta, asistentul social are dreptul si obligatia de a
asigura servicii si de a folosi tehnici specializate de interventie, numai dupa participarea la un program de instruire specializata. Starile personale (emotionale sau de alta natura) nu influenteaza calitatea interventiei profesionale a personalului angajat.

2.1.4. Conflicte de interes:
Personalul care oferă servicii sociale evită conflictul de interese în exercitarea profesiei şi promovează o abordare imparţială a situaţiilor profesionale. Asistentul social informează beneficiarul despre posibilele conflicte de interese şi intervine după caz, în prevenirea sau rezolvarea acestora. În anumite cazuri, protejarea beneficiarului, poate duce la încheierea relaţiei profesionale şi orientarea acestuia către un alt coleg sau un alt serviciu.
Personalul angajat nu foloseste relatia profesionala cu beneficiarul pentru obtinerea de
avantaje sau alte beneficii în interes personal. Asistentul social care asigura servicii pentru doua sau mai multe persoane între care exista o relatie (de exemplu membrii unei familii) trebuie sa clarifice care dintre indivizi sunt considerati beneficiari, natura obligatiilor profesionale ale asistentului social si ale partilor implicate, încercând sa atenueze sau sa previna conflictele de interese posibile sau reale.

2.1.5. Contractul cu beneficiarul:
a) profesioniştii care oferă servicii sociale furnizeaza servicii sociale beneficiarilor numai în contextul unei relaţii profesionale bazate pe un contract scris şi pe consimţământul beneficiarului. În cazul în care persoana asistată nu are capacitatea de a semna un contract asistentul social trebuie să protejeze interesele acestuia urmărind să obţină permisiunea reprezentantului legal al acestuia (tutore, curator etc).
b) personalul angajat foloseşte un limbaj clar pentru a informa beneficiarii despre scopul, riscurile şi limitele serviciilor, costurile legate de serviciul respectiv, alternativele existente, dreptul beneficiarilor de a refuza sau de a rezilia contractul, cât şi despre perioada pentru care se încheie contractul respectiv.
c) În situaţiile în care beneficiarii nu înţeleg sau au dificultati în a întelege limbajul primar folosit în practica, asistentul social trebuie sa se asigure ca acesta a înteles. Aceasta presupune asigurarea unei explicatii verbale detaliate sau asigurarea unui translator sau interpret.
d) asistentul social are responsabilitatea de a furniza informaţii despre natura şi necesitatea serviciilor şi de a informa beneficiarul cu privire la dreptul sau de a refuza serviciul oferit (indiferent dacă serviciul a fost solicitat sau nu de către beneficiar).

2.1.6. Confidenţialitatea şi viaţa privată:
Personalul angajat trebuie sa se bazeze pe principiile respectului apararii intimitatii,
confidentialitatii si utilizarii responsabile a informatiilor obtinute în procesul de furnizare a serviciilor sociale. Asistentul social nu solicita informatii despre viata privata a beneficiarului decât în cazul în care acestea sunt relevante pentru interventie. Odata ce aceste informatii au fost obtinute, asistentul social pastreaza confidentialitatea asupra lor. În anumite situatii, asistentul social poate dezvalui informatii confidentiale, cu acordul beneficiarului sau al reprezentantului legal al acestuia. Asistentii sociali pot dezvalui informatii confidentiale fara acordul beneficiarilor în anumite situatii, cum ar fi: munca în echipa pluridisciplinara, când acest lucru este prevazut prin lege, când se pune în pericol viata beneficiarului si/sau a altor persoane, când se transfera cazul catre alt asistent social. Atunci când asistentul social furnizeaza servicii de consiliere familiei, cuplurilor sau grupurilor, acesta trebuie sa obtina un consens privind dreptul fiecaruia la confidentialitate si obligatia fiecaruia de a pastra confidentialitatea informatiilor. Asistentul social informeaza familia, cuplul sau membrii grupului cu care lucreaza despre faptul ca nu poate garanta pastrarea confidentialitatii de catre toate persoanele implicate. Asistentul social trebuie sa pastreze confidentialitatea atunci când prezinta un caz social în mass media. De asemenea, asistentul social păstrează confidenţialitatea în timpul procedurilor legale, în măsura permisă de lege.

2.1.7. Accesul la dosare:
Accesul la dosarele beneficiarilor şi transferul acestora se realizează astfel încât să se asigure protecţia informaţiilor confidenţiale. Accesul la dosarele beneficiarilor este permis profesioniştilor care lucrează în echipa pluridisciplinară, supervizorilor activităţii profesionale de asistenţă socială şi alte persoane autorizate în unele cazuri prevăzute de lege. La cerere, beneficiarii au acces la informatii din propriile dosare, în masura în care acestea servesc intereselor acestora si nu prejudiciaza alte persoane. La încheierea serviciilor, personalul angajat are responsabilitatea de a arhiva dosarele beneficiarilor pentru a asigura accesul la informatie în viitor si protectia informatiilor confidentiale.

2.1.8. Limbajul:
Personalul care oferă servicii sociale foloseşte un limbaj adecvat şi respectuos faţă de beneficiari şi evită folosirea termenilor care pot aduce prejudicii persoanelor, grupurilor sau comunităţilor.
2.1.9. Întreruperea si încheierea relaţiei cu beneficiarul
Asistentul social asigura continuitatea serviciilor în cazul în care acestea sunt întrerupte de factori cum ar fi: transfer, boala, indisponibilitate, etc. Asistentul social încheie relatia profesionala cu beneficiarul si serviciile oferite acestuia atunci când acestea nu mai raspund nevoilor si intereselor acestuia si se asigura ca încheierea relatiei profesionale cu beneficiarul si a serviciului oferit este un proces planificat asupra caruia beneficiarul are toate informatiile necesare.

2.2. Responsabilităţile etice ale personalului care oferă servicii sociale faţă de colegi

2.2.1. Respectul:

Fiecare angajat îsi trateaza colegii cu respect si evita aprecierile negative la adresa lor în prezenta beneficiarilor sau a altor profesionisti, acordând sprijin si asistenta colegilor care trec prin perioade dificile.

2.2.2. Confidentialitatea
Personalul care ofera servicii sociale respecta confidentialitatea informatiilor împartasite de colegi în cursul relatiilor profesionale.

2.2.3. Colaborarea interdisciplinara si consultarea
Personalul din cadrul căminului, care sunt membri în echipe multidisciplinare, participa la luarea deciziilor care vizează bunăstarea beneficiarului, utilizând valorile profesiei si experienţa profesionala.
Obligaţiile etice şi profesionale ale echipei multidisciplinare ca întreg şi a membrilor echipei trebuie clar definite. profesioniştii implicaţi în furnizarea serviciilor sociale solicită şi oferă consultanţă şi consiliere colegilor, ori de câte ori este nevoie.

2.2.4. Orientarea către alte servicii:
Personalul angajat, în special asistenţii sociali, orientează beneficiarii către alte servicii atunci când problematica beneficiarului depăşeşte competenţele sale profesionale, când nu a înregistrat progrese semnificative şi atunci când beneficiarul are nevoie de servicii suplimentare sau specializate pe care nu le poate oferi. Asistentul social care orientează beneficiarul către alte servicii, transmite către noua instituţie toate informaţiile necesare soluţionării cazului.

2.3. Responsabilitatile etice ale personalului care ofera servicii sociale ca angajat

2.3.1. Supervizarea şi consultarea:
Pentru a exercita funcţii de supervizare , personalul din cadrul căminului trebuie să deţină pregătirea, cunoştinţele, abilităţile, specializarea şi experienţa practică solicitată de această poziţie. Personalul care oferă servicii sociale exercită funcţii de supervizare şi consultanţă numai în aria de competenţă specifică profesiei. Personalul căminului cu funcţie de conducere asigură condiţiile necesare respectării Codului Etic.

2.3.2. Educaţie, formare şi evaluare:
Conducerea căminului se îngrijeste sa asigure un program de pregatire si dezvoltare
profesionala continua a personalul angajat din subordine. Personalul angajat se implica activ în dezvoltarea continua a profesiei prin sprijin profesional acordat colegilor la începutul activitatii si prin participarea la schimburi de experienta si cunostinte profesionale intra si interdisciplinare. Persoanele care au responsabilitatea de a evalua performantele asistentilor sociali din subordine vor folosi criterii si instrumente de evaluare profesionala clar definite.

2.3.3. Angajamentul fata de institutia angajatoare
Personalul din cadrul căminului respecta politica, principiile si regulamentele interne ale institutiei angajatoare, participând la îmbunatatirea politicilor si procedurilor institutiei angajatoare si la sporirea eficientei serviciilor oferite.

2.3.4. Conflictele de muncă:
Conflictele de munca ale ale personalului din cadrul căminului sunt rezolvate conform
legislatiei în vigoare.

2.3.5. Discriminarea:
Personalul angajat nu practică, nu se implică, nu facilitează şi nu colaborează la nici o formă de discriminare bazată pe etnie, sex, stare civilă convingeri politice şi/sau religioase sau pe alte asemenea criterii.

2.3.6. Conduita privată:
Personalul din cadrul căminului va evita ca prin propriul comportament să aducă prejudicii imaginii profesiei şi va evita ca problemele personale să îi afecteze judecata, performanţele profesionale sau interesele beneficiarilor. În cazul în care această situaţie nu se poate evita, angajatul trebuie să solicite imediat consultanţă şi sprijin profesional, să reducă numărul de cazuri cu care lucrează, să îşi încheie activitatea profesională sau să întreprindă orice altă acţiune pentru a proteja beneficiarii.

2.3.7. Reprezentarea:
În situaţia în care reprezintă instituţia, personalul angajat trebuie să prezinte clar şi cu acurateţe punctul oficial de vedere al instituţiei respective.